Tuesday, August 4, 2009

:: Family Day Opis ::

al-kisah..
huhu.. arakian, aku nak berkongsi sket pengalaman + ketidak'lucky'nye kami.. hehe..
citer bermula dgn meeting bos nak wat FAMILY DAY..!

1st batch :: meeting
* location ~ sunway lagoon or genting highland
### setelah di - + sume skali, we all declare nak ke GENTING HIGHLAND

2nd batch :: ticket
* 1st choice ~ beli package (bas 2ways + skyway 2ways + all park ride)
* 2nd choice ~ beli tiket outdoor + drive
### result : 1st choice
### problem : tiket tuk g 1 ogos, xboleh beli lagi.. kena tggu 27 julai baru leh declare harga (kata org kaunter 2 la - ask by phone).. so, still pending...

3rd batch :: tukar tarikh
* 1st plan ~ nak g 1 august
* 2nd plan ~ g 15 ogos (bos zain cuma free tarikh ni je)
* 3rd plan ~ g 25/26 july (aku xleh join coz balik jhr, dein de knduri kat umah dia, tiqa lak de family day laki dia kot) #cancel tarikh ni#
### result : g 1 august

4th batch :: beli tiket (27 julai)
* 1st prob ~ bos suh admin (ayu) g beli tp xbagi peti cash lagi
* 2nd prob ~ org kat kaunter mcm @#$%^&.. ckp kat tel, mcm dia 2 bagus sgt..!
* 3rd prob ~ tarikh dah dekat n we all nak beli tiket byk.. ade lagi ke?
* 4th porb ~ org kaunter mmg &^%$#.. ckp xserupa bikin.. ade ke dia leh bgth tiket xleh jual lagi..!
### result : kitorg main redah je g KL sentral.. n WTF, tiket bas dari kol 7 sampai kol 11am dah habis dijual..! means??? tiket mmg boleh dibeli bila2 masa je..! FCUK..!
### action aku : sound org kaunter coz agak kurang ajar dgn customer coz dia bercakap dgn aku tp xpandang langsung muka aku n jawab dlm nada yg agak sombong n blagak..! terkedu mmbr 2.. padan muka ko.. bukan aku je dia wat mcm 2, kat customer lain pon sama.. silap org r beb..!

5th batch :: hari pemergian
* 1st badluck ~ bas kol 1130am kat kl sentral tp kitorg (aku, dein, kak iza, ayu n husband) terperangkap dlm jem yg maha teruk..! jam dah pukul 1030am..! jln mahameru ditutup..!
* 2nd badluck ~ masuk SMART terus ke jln sultan ismail.. ok, clear.. tp jln depan tupai2 (sblh DBP) lak ditutup..! cari jln lain..!!!
* 3rd badluck ~ jln punye jln, kepala dah buntu.. call opismate lain, sume dlm jem.. tp diorg dah nak sampai kl sentral.. jam dah kol 11am.. aku ckp kat diorg, beli je dulu tiket bas ke gnting.. aku tggu kat skyway.. but, tiqa xmo coz costing (b'kira siot diorg ni)
* 4th badluck ~ aku cari stesen putra nak ke kl sentral.. dah diorg kata nak gak g sama2 dari kl sentral.. bio pon dah lambat.. reason diorg, bio sama2 beli tiket bas baru..! ni ke opismate?
* 5th badluck ~ dah beli tiket putra kat sg besi, dah naik atas, tggl nak tggu LRT dtg je ni, diorg leh call bgth nak drive ke skyway..!!!! hangin gler kau masa nih.. macam $%^&..!!!
* 6th badluck ~ jln kat mrr2 jem.. xkisah la.. yg pnting aku xterkejar2..
### actually sume bnda ni boleh solve klu sume org bagi kerjasama.. xyah la buat rusuhan.. RM200juta kerugian dialami gara2 rusuhan.. sape yg rugi? korg gak..!! duit 2 boleh disalurkan ke byk tempat taw x? xguna akal betul..!!!

at last, berjaya gak aku sampai ke GENTING HIGHLAND..! t aku smbung kisah aku, k.. 2 b cont....

No comments:

Post a Comment