Thursday, August 13, 2009

:: H1N1 ::

korg mesti dah muak kan dgr tajuk macam kat atas 2.. H1N1.. huh.. nyusahkan negara tul virus nih.. smlm je dah 41org jadi arwah sbb virus tuh.. yg kesian nye ade bb..

so, atas rasa kesedaran [kesedaran la sgt.. ko dah demam baru nak g check kan, cda.. cett] aku pon g r klinik kat bwh opis aku nih.. ape ntah nama nye.. so, masa register, receptionist 2 tnye aku 'apa sakit?' ayoyo achi... klu sy tawu ape sakit, xyah la sy g jumpa doctor.. baik sy beli ubat kat farmasi je.. cit, pooodah..!!

oleh kerana aku otai, dia terus suh aku masuk jumpa doc.. [pergh.. ayat ko ek.. dah ko sorg je pesakit masa 2, mmg r leh terus masuk check.. sengal tul..!] bila masuk je... tett...!!!

hehe.. saje je bikin gempak sket.. bila masuk je, doc 2 ckp 'gd morning'.. baik gler layanan doc 2.. xsempat doc 2 start tanye ape2, aku dah bukak mulut dulu.. [aku kan gler peramah.. hehe.. puji sket :p]

'doc, dari sabtu ri 2, sy demam, sakit kepala, sakit tekak n sakit badan.. tp skrg dah xde dah.. yg ade tggl cuma sakit tekak n batuk sket je'

'u xdemam lagi ke?'

'err... dah ok kot'

'meh i check jap.. eh.. tggi gak demam u ni' hek ko.. 38 je.. xde r tggi no.. [errr.. betul ke xtggi? hehe.. nak sedapkan ati je ni]

pas 2 doc tgk tapak tgn aku kuning..

'eh, so yellow tgn u.. mata u pon sama'

erk.. aku dah jadi org digi yg comel2 tu ke?? tidak..!!!

'u ni terlebih vitamin A nih.. u suka makan carrot ye?'

ade sikit confius di sini.. klu aku nye vitamin A tggi, how come i kena pakai spek maa??? explanation sket..!!

doc 2 siap check dada, perut n mata [doc amik kesempatan main check2 kat aku ye.. nasib baik pompuan.. klu lelaki, wachaa..!!! eh, pehal lak nak emo2 nih.. cess..!]..

ni senarai sakit aku :

1. tekanan darah rendah

2. kurang darah

3. terlebih vitamin A

4. penat sgt [aku kan hyper aktif]

5. sakit dada 2 sbb aku batuk n kahak terkumpul [dia de bg ubat tuk pecahkan kahak.. eeeee]


pas dah ok sume 2, dia suh g amik ubat.. dia nak bagi ubat selsema n batuk skali.. tp aku ckp

'saya xselsema, wat pe bagi ubat selsema lak, doc? ubat batuk 2 lak klu xyah, xboleh ke? xde r batuk sgt pon.. cuma gatal tekak je'

[sape doc sbnrnye nih? konpius2]

doc 2 senyum je.. pas 2 dia ckp

'ok la.. xyah ubat selsema nih.. tp ubat batuk ni u minum bila u batuk, ok'

hek.. tgk..!! see..!! aku pon leh jadi doc.. haish..!! [dia nak suh aku amik ubat byk2 la 2.. bio dia cepat kaya.. manyak cantik]

ni ubat2 yg dia bagi setelah aku 'kick' ubat selsema

nak tgk brape rege nye?? huhu.. meh tgk pix yg bawah ni..

RM50 beb..!!!

gler mahal tuk 4 jenis ubat.. nasib baik bos bagi claim.. klu x, huh..!!! dah2.. 2 je aku nak bgth.. chow...!!!

4 comments: