Thursday, October 1, 2009

Love in Short or Long Distance?

hurmm.. cam hampeh je kan tajuk aku kat atas tuh.. tp sbnrnye besar owh maksud tajuk 2.. cinta jarak jauh o dekat.. both aku pernah rasa.. pada aku dua2 ada baik n buruk nye..

jarak dekat, ko leh jumpa bila2 masa ko nak.. pagi, ptg, siang, mlm? lantak ko la.. tp t ko yg xbebas.. ye r.. nak lepak dgn mmbr2, kang dia jeles.. itu klu dpt yg jenis gedik thp cipan la kan.. klu yg jenis xkisah, kredit to u.. lalala.. tp untung nye, ko leh tgk dia depan mata.. xsempat nak rindu, dah leh tgk balik muka dia.. *eleh.. baru pisah sesaat, rindu dah dtg.. kan? kan? kan?* tapi klu yg dekat cam sblh umah, xde r kluar kos sgt.. bukak pintu, dah leh date depan umah.. keh3.. tapi klu cam dlm 1 kwsn ke, 1 daerah ke, berjiran kampung ke.. mesti mkn kos gak.. nak kluar date la.. bila dah date, mesti g naik kete o moto kan.. minyak owh di situ.. mkn lagi.. wohoo.. ongkos owh..

jarak jauh lak, mcm aku dulu, setahun skali nak jumpa pon susah.. xkisah la kan pasal jumpa 2.. cuma bila jarak jauh ni, kepercayaan n kesetiaan kena kuat beb.. aku setia ke? wohoo.. sensitip owh itu isu... aku spesis setia.. CUMA.. aku suka berkawan xkira usia, jantina, kaum n sebagainye.. kata 1MALAYSIA, kan.. kena la variety kan.. ada partner yg jenis memahami, untung ko la.. tp jenis yg asyik nak sentap je nih, adeh.. nasib ko gak la kan.. miahahaha~ bab kos lak, ko cuma akan kluar tuk fon call je.. klu nak jumpa, mungkin makan duit sket.. ye r.. dah jarak jauh.. klu naik bas, pergi balik dah brape? itu untung dlm negara.. klu luar negara? lu pikir la sndirik..

kesimpulannye, *aie, i guna KESIMPULAN.. betul2 karangan UPSR, kan? kan? kan?* xkisah r cinta jarak dekat or jauh.. yg penting saling hormat menghormati, saling memahami, saling setia & sentiasa support each other.. insyaallah akn kekal selamanye..

***entry ni wujud sbb 1 of my fren ngadu dia sgt sedih bila girl dia nak balik smbung bljr.. klu dlm negara je, mmg nak kena sekeh dgn aku la kan siap gedik2 nak ngadu.. tp oleh sbb berbeza benua, so, aku dgn rela hati sudi menjadi tempat dia meluahkan persaan sedih + hiba + rindu dia tuh.. so 4 u (if u read this) kuat kan hati, tabah kan diri.. i know u can get thru this.. buktikan ko mampu.. 10 bulan t, ko g r jumpa dia.. gd luck, babe.. ***

No comments:

Post a Comment